Saturday, January 30, 2010

Tentang kami

Kem D Puncak Lui (DPL) mula dibina di atas tanah seluas 5 ekar pada awal tahun 2008 bertempat di Batu 23, Kampong Paya Lebar, Sungai Lui, Hulu Langat.

Kawasan persekitaran yang penuh dengan flora dan fauna, air terjun sungai Gabai & Sungai Leweng.Apabila anda berada di DPL kem ini, anda akan melihat keseluruhan pemandangan di Hulu Langat bermula daripada pekan Bt. 18 sehinggalah ke pemandangan Empangan Sungai Tekala.

Kem ini dibina di atas ketinggian lebih kurang 150meter daripada Jalan Sungai Lui dan merupakan kawasan binaan yang paling tinggi di persekitaran Hulu Langat.

DPL merupakan sebuah taman rekreasi yang mengaplikasikan konsep santai dan rehat. Pemandangan keindahan alam semulajadi yang terdapat di DPL pasti memukau setiap mata yang memandang. DPL terletak di puncak bukit yang membolehkan pengunjung menikmati keindahan flora dan fauna serta kehijauan bukit dan bukau. DPL sangat ideal bagi pengunjung yang mengidamkan suasana yang tenang dan jauh dari hiruk-pikuk bandaraya.

DPL amat sesuai dijadikan tapak perkhemahan, kursus motivasi, teambuilding dan sebagainya. DPL juga sesuai untuk dijadikan tapak hari keluarga, ‘gathering’ atau reunion. DPL merupakan tempat yang tenang dan sangat digemari oleh pengunjung samada dari dalam atau luar negeri. Bagi mereka yang mahukan aktiviti yang lasak, DPL adalah jawapannya!

No comments:

Post a Comment

D Puncak Lui

Mari Rasai Ketenangannya!